DŮLEŽITÉ INFORMACE

Co je PPC reklama?

Jedná se o účinnou inzerci ve vyhledávačích a vybraných serverech, které akceptují platbu za kliknutí na konkrétní reklamní sdělení. Ano, neplatíte za zobrazení vašeho inzerátu, platíte až za samotný přístup potenciálního zákazníka na vaši stránku. Setkat se také můžete s názvem CPC (cost per click).

V jistých případech lze v ppc systémech nastavit možnost platby za zobrazení!

Každé klíčové slovo v portfoliu má svou hodnotu danou aukčním systémem. Ceny se mohou pohybovat od desetihaléřů až po desítky korun za proklik, vždy záleží na oboru a na množství konkurence.

PPC reklama ve vyhledávačích a v obsahových sítích je nejefektivnější a nejpružnější způsob, jak se zviditelnit těm, kteří nás hledají.

Pro tento typ reklamy se také používá celkem výstižný výraz "výkonová reklama", pokud se totiž správně nastaví a spravuje, je nejefektivnější z hlediska podpory prodeje či operativnosti a mívá nadprůměrné hodnoty konverzního poměru ze všech zdrojů přístupů na webové stránky.

Je PPC reklama vhodná pro každého?

 

 

PPC systémy v českém internetovém prostředí

1Sklik (Seznam)

2Adwords (Google)

3Etarget (portály iDnes, Blesk, iHNed, Nova a další..)

4Facebook

5další menší projekty

V případě vyhledávačů PPC reklama v jistém smyslu supluje výsledky přirozeného vyhledávání, čili zobrazování webových stránek v hlavní části vyhledávače. Inzeráty se zobrazují na základě zadaných klíčových slov, v případě obsahových sítích v kontextu s obsahem daného webu, nebo vybraných témat (Google Adwords).

adwords

PPC reklama na sociálních sítích

PPC reklama zdomácněla i na sociálních sítích, konkrétně na Facebooku je možné velmi efektivně a pohodlně PPC reklamu nastavit a spustit. Rozdíl je ovšem v systému zobrazování inzerátů, oproti jiným PPC systémům se nezobrazuje na základě zadaných či relevantních klíčových slo, ale dle nastaveného filtru (demografie, vzdělání, region, zájmy atd).

Cena PPC reklamy je ovlivněna několika faktory, jako mírou prokliku (CTR), regionalizací kampaně, historií účtů, kvalitou a atraktivitou reklamních sdělení.

PPC bannery

Velmi účinná forma prezentace s platbou za proklik. Mimo vybrané servery, kde lze bannery s touto platební metodou nasadit, lze PPC bannery realizovat v obou klíčových PPC systémech, tedy v Skliku a Adwords. Rozdíly jsou ve formátech, v dosahu, ale především v nastavení možností zobrazení.

Remarketing v reklamních systémech

Pokročilá možnost cílení na návštěvníky webu, kteří již navštívili webové stránky a učinili měřitelný úkon. Jedna z posledních novinek v rámci reklamních systémů, umožňující efektivnější a detailnější cílení. Díky remarketingu lze například cílit separátní kampaně dle parametrů návštěvy. Pokud se tedy návštěvník zajímá o jednu konkrétní rubriku, lze mu zobrazit speciální reklamní sdělení, či banner s odpovídajícím tématem.

V rámci remarketingu je možné cílit i na zájmy konkrétní osoby, či na tematicky příbuzné weby.