ROI (Return on investment)
Návratnost investovaných prostředků se dá spolehlivě vypočítat podle vzorce ROI. Vzorec ROI se dá aplikovat prakticky na všechny investice, nejvíce používaný je však především v internetovém marketingu. Úspěšně a často je využíván u sledování nákladů do PPC a bannerové reklamy.
ROI vzorec
Výsledek nad 100 % nám napoví, že jsme se vydali správnou cestou. Pod 100 % jsme s investicí na minusových hodnotách, a je třeba věci měnit.
Je také třeba dodat, že ROI můžeme ovlivnit v průběhu kampaně a to změnou kreativy či například lepším cílením a dobou zobrazení reklamní kampaně. Neúspěšnost není vždy na straně poskytovatele reklamního prostoru, nebo reklamního systému.
Je nesmírně důležité si investice do placené podpory hlídat a pravidelně kontrolovat, děláte to také?
Velmi dobrých hodnot ROI se dá docílit PPC reklamou.
PPC (pay per click) reklama - výkonová reklama s platbou za proklik na webové stránky.